Przejdź do treści

„Polki szukają niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy”. Kwestionariusz urodowy: YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE
Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE, Fot. Ewa Przedpelska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Redakcja HZ testuje: arganowy krem pod oczy Nacomi
Na czym polega dwuetapowe oczyszczanie twarzy?
Lampy solne – właściwości, przeciwwskazania, szkodliwość
Olej z nasion chia – właściwości i skutki uboczne
Witamina C w kosmetyce – właściwości, zastosowanie, przeciwwskazania

Zaczęło się od mydła. Później furorę zrobiły kolejno balsamy i kremy do rąk, środki czystości, produkty dla dzieci i szampony. Ich nieszablonowe zapachy uprzyjemniają Polkom codzienne, proste czynności. Na tle innych kosmetyków naturalnych wyróżniają się pomysłową identyfikacją wizualną – od uroczych zwierzątek nie sposób oderwać wzroku, w ułamku sekundy wprawiają w dobry nastrój. Mowa o produktach polskiej marki YOPE, która od przeszło 7 lat niezmiennie wzbudza emocje. W cyklu Kwestionariusz urodowy rozmawiamy z jej założycielką, Karoliną Kuklińską-Kosowicz. 

 

Marta Dragan: Jestem dumna, że nasza marka….

Karolina Kuklińska-Kosowicz: … tak prężnie się rozwija. Bawi mnie, jak słyszę, że „YOPE jest wszędzie”, a dobrze wiem, że długa droga jeszcze przed nami. Bardzo to jednak miłe, że już istniejemy w świadomości ludzi. Co dla mnie najważniejsze, najczęściej spotykam się z pozytywną reakcją na nasze produkty, konsumenci doceniają naturalność, niebanalne zapachy i design – nasz wkład pracy i to, jak starannie podchodzimy do produktu.

Dzięki naszej marce nauczyłam się, że Polki….

Lubią nieszablonowe produkty, są otwarte na nowości i na niestandardowe działania. Od początku YOPE mówiono nam, „ale o co chodzi z tymi zwierzątkami”?, „czy to jest dla dzieci, czy dla zwierząt?”. Wiele osób miało wątpliwości co do komunikacji, ale okazało się, że klientki lubią mieć w domu produkt, który wygląda inaczej niż inne, który wzbudza emocje, wpływa pozytywnie na nastrój.

Poza tym, kiedy ponad trzy lata temu startowaliśmy z koncepcją naszych naturalnych produktów, konsumentki dopiero zaczynały interesować się tematem naturalności i tym, jak ważna ona jest dla naszego zdrowia. Polki mają coraz większą świadomość, szukają też niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy.

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy…

Każdego dnia idziemy krok do przodu. Jesteśmy marką czynu i działania (śmiech). Cały czas poszukujemy, tworzymy, ulepszamy, szukamy rozwiązań. Nasza praca to nieustające wyzwania. Małe i duże.

 

Szukasz naturalnych kosmetyków dla swojej rodziny? Produkty Yope kupisz w sklepie Hello Zdrowie!

Kiedy myślę o naszej klientce, to widzę…

Inteligentną, ciekawą świata osobę, poszukującą i otwartą na nowe doświadczenia. Osobę, która dba o siebie i o swoich bliskich, a także o otoczenie i środowisko. Uważną.

Czasami są to świadomi klienci, którzy już wiedzą, że warto kupować naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości. Celem naszym jest trafić do jak najszerszej grupy ludzi i przekonać ich, że naturalna pielęgnacja jest ważnym elementem codziennego życia. Staramy się o szeroką dostępność YOPE, tak by dotrzeć do konsumentek, które kupują spontanicznie i zaczynają interesować się naturalną pielęgnacją dopiero dzięki pozytywnemu doświadczeniu z produktem.

Kobiecość to dla mnie….

Siła, odwaga i działanie. Inspiruje mnie kobieta, która w pracy działa, robi coś z pasji, z miłości, z potrzeby zmiany. Środowisko, w którym żyję, to silne osobowości, kobiety, którym nic nie stoi na przeszkodzie, które idą do przodu, mają swoje zdanie. Ale są zarazem ciepłe i wrażliwe na otoczenie. YOPE kocha kobiety!

Zdrowy kosmetyk to dla mnie…

Produkt, który nie zawiera drażniących składników! Produkt bez ulepszaczy – wierzę w siłę natury! Tworząc produkty YOPE wiedzieliśmy, że nie będziemy ich ulepszać zbędnymi syntetycznymi składnikami. Nie jest nam potrzebna większa piana albo sztuczny kolor uzyskany za pomocą chemii. To wszystko możemy osiągnąć używając naturalnych składników, które mają znakomite właściwości.

Kosmetyk, z którego jestem szczególnie dumna…

Nasze mydła Werbena, Wanilia z cynamonem i Figa. Od nich wszystko się zaczęło i one dały nam siłę i wiarę, że to co wymyśliliśmy, ma sens. Stały się początkiem czegoś większego i mam do nich ogromny sentyment. Ale jesteśmy już parę lat za tym projektem, stworzyliśmy sporo nowości. I jak patrzę na całą naszą gamę produktów, to jednym z naszych oczek w głowie jest seria dziecięca – może dlatego że sami jesteśmy rodzicami.

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Włożyliśmy w ten projekt bardzo dużo serca, zadbaliśmy o jakość produktu ze szczególną uwagą, dobraliśmy składniki tak, aby nie drażniły delikatnej dziecięcej skóry, były bezpieczne, pielęgnowały a nie tylko myły.

Mamy w tej serii mydła do rąk i żele pod prysznic, a niebawem premiera kolejnego produktu. Wszystkie wyróżniają się na półce dzięki nieoczywistemu designowi opakowania, a zapachy są dalekie od powszechnych w tego rodzaju produktach „buble gum” czy „rumianku”.

Produkt, który uwielbiają nasze klientki?

Hitem sprzedażowym są nadal nasze mydła łazienkowe oraz kremy do rąk Herbata i mięta, Imbir i drzewo sandałowe. Ale kiedy wypuściliśmy serię kosmetyków do włosów – szampony i odżywki w trzech wersjach – do włosów normalnych Mleko owsiane, przetłuszczających się Świeża trawa i wysuszonych Orientalny ogród, zobaczyliśmy, że to jest coś, na co nasze klientki czekały z niecierpliwością.

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE, Instagram.com

Trudno jest stworzyć produkty do włosów bez silikonów, z naturalnych składników, które by dobrze się pieniły, rozprowadzały na włosach, sprawiały, żeby się one nie plątały i dobrze rozczesywały. Nam po prawie dwóch latach intensywnej pracy się to udało. Każdy zestaw odżywki i szamponu jest skoncentrowany na rozwiązaniu konkretnego problemu, dzięki zawartym specjalnym ekstraktom i roślinnym składnikom aktywnym.

W designie naszych opakowań lubię…

To, że udało nam się wzbudzić emocje. Zwierzątka dają ciepło, radość i optymizm. To jest element DNA naszej marki. Chcemy wzbudzać emocje, wyróżniać się.

Konkurencja, którą szanuję i śledzę na rynku…

Powstaje coraz więcej marek naturalnych, które wspaniale sobie radzą i się rozwijają. Ale przyznam szczerze, że żadnej z nich nie śledzę na stałe. Raczej skupiam się na tworzeniu czegoś nowego, swojego i autorskiego. Zbyt duża koncentracja na konkurencji, na markach i trendach ogranicza i zamyka. Stawiam na autentyczność naszej marki, na to że została stworzona z serca i przekonań, a nie potrzeb rynkowych.

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz - właściciele YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – właściciele YOPE, Fot. Instagram.com

 


YOPE – polska marka kosmetyków naturalnych i środków czystości, która powstała w 2013 roku z wnikliwej obserwacji otoczenia, troski o najbliższych, szacunku dla przyrody i świadomości ekologicznej. Jej założyciele – Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – długo szukali mydła w płynie, które nie wysusza, ładnie pachnie, ma naturalny skład, fajne opakowanie i nie kosztuje majątku. Nie znaleźli, dlatego postanowili zrobić je sami. Pierwsze mydło stworzyli w kuchni. Podczas tych eksperymentów padło hasło YOPE, rymujące się z angielskim słowem „soap”, i tym samym stało się nazwą marki. Dziś produkty YOPE robią furorę nie tylko w Polsce, ale również zagranicą (są obecne na 20 rynkach!). W ofercie polskiej marki znajdziemy kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki dla dzieci, a także ekologiczne środki czystości i linię kuchenną.


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Humektant – właściwości, rodzaje, zastosowanie

Właściwości i zastosowanie oleju z pestek arbuza

Rodzaje gąbek do kąpieli. Właściwości gąbek morskich

Masło do ciała – shea, kakaowe, arganowe. Jakie wybrać?

Linie marionetki – skąd się biorą, jak je usunąć, skuteczne ćwiczenia

Pedicure medyczny – zastosowanie i przeciwwskazania

Olejek bergamotowy – właściwości, zastosowanie

Olej z ogórecznika lekarskiego – właściwości, zastosowanie

pędzle do makijażu

Nakładasz podkład bez kremu i używasz starego tuszu do rzęs? Możesz zaszkodzić swojej cerze

Ołowiany pocałunek, czyli szminka z dodatkami

Maceraty – właściwości, jak zrobić je samodzielnie

Depilacja woskiem – jak wykonać ją w domu

Krem na zimę – jaki wybrać, by nasza skóra była zadowolona?

Olej makadamia – zastosowanie w kosmetyce

Olej lniany na włosy – właściwości i zastosowanie

Porowatość włosów – test, jakie mam włosy

Kąpiel rozjaśniająca włosy – co warto wiedzieć o tym zabiegu?

Odkurzacz do wągrów na twarzy – szkodzi czy pomaga?

Kosmetyki na zimę / pexels

5 zimowych kosmetyków na każdą kieszeń

Woda lawendowa na trądzik – właściwości, zastosowanie, jak zrobić i gdzie kupić

Folia na paznokciach – ciekawy trend w stylizacji dłoni

Hydrolat aloesowy – skład, właściwości i zastosowanie

Alantoina – właściwości i zastosowanie w kosmetologii i medycynie

Puszące się włosy – przyczyny, stylizacje, jak sobie z nimi poradzić?

Najpopularniejsze

Magda i Sylwia - bohaterki sesji „Stomia to symbol zwycięstwa”

„Ze stomią można normalne żyć i wyglądać fajnie”. Poznajcie historie Magdy i Sylwii

Paznokcie

Zmiany na paznokciach. O jakich chorobach świadczą?

Gorąca kąpiel – za i przeciw. Komu nie służy kąpiel w gorącej wodzie?

Dlaczego włosy śmierdzą? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Skąd bierze się brzydki zapach włosów? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Kriolipoliza – efekty, cena, przeciwwskazania, czy warto

Gencjana - na ospę, na włosy, na afty. Jakie są zalety i wady gencjany?

Gencjana – na ospę, na włosy, na afty. Jakie są zalety i wady gencjany?

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

Spuchnięte dłonie - przyczyny

Spuchnięte dłonie, czerwone ręce. Dlaczego puchną dłonie?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Jaki rodzaj masażu wybrać?

Masaż – rodzaje, wskazania i przeciwwskazania. Jak zrobić masaż?

Sauna – zalety. Co daje sauna, na co pomaga? Działanie sauny

Powikłania po botoksie / unsplash

Powikłania po botoksie? Zdarzają się. Dr Marta Roth wyjaśnia

Sok z ziemniaka - jego właściwości i zastosowanie

Sok z ziemniaka – jego właściwości i zastosowanie

Swędzi cię głowa, masz łupież lub wiecznie tłuste włosy? W HelloNoShame o „wstydliwych” przypadłościach związanych z włosami rozmawiamy z trycholog Magdaleną Kanią

Po co mężczyźnie sutki?

Kobieta z tuatuażami i kolczykami

Przekłuwanie uszu pistoletem. Nie rób sobie tego ani swojemu dziecku! Piercerka tłumaczy, dlaczego to jest zły pomysł

×