Przejdź do treści

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle
Masz pracę siedzącą? Poznaj "Koci Grzbiet". "Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem" - twierdzi nauczycielka jogi
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
aceton, paznokcie
Aceton – czy jest szkodliwy? Jak działa na paznokcie i organizm?
Kobieta trzyma herbatę w szklance
Nie tylko pielęgnacja ma znaczenie dla skóry! Poznaj żywność, która pomoże ją oczyścić
Olej konopny – skarbnica cennych składników. Dzięki nim ma właściwości pielęgnacyjne, a nawet lecznicze
Olga Szemley, joga twarzy
Jak spać, żeby nie mieć zmarszczek? Radzi joginka twarzy Olga Szemley [WIDEO]
Maść cynkowa – co to jest i jak stosować?

Spięte mięśnie, zamknięta postawa i jedna pozycja przez większość dnia? Jeśli codziennie za biurkiem spędzasz 8 godzin i więcej, to ćwiczenie jest dla ciebie! Basia Tworek, nauczycielka jogi, pokazała na swoim profilu na Instagramie, jak rozluźnić organizm dzięki przeciąganiu się… na krześle w pracy. Twój kręgosłup ci za to podziękuje!

Barbara Tworek jest nauczycielką jogi i psycholożką, która w mediach społecznościowych przekazuje wiedzę, jak prawidłowo ćwiczyć jogę. Tym razem specjalistka skupiła się na praktycznym ćwiczeniu rozciągającym. Przyda się w szczególności tym, którzy narzekają na ból kręgosłupa wywołany pracą w pozycji siedzącej.

Koci Grzbiet – najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem. Centrum dowodzenia przejmuje tutaj miednica i to ona – w zależności od tego czy przetaczasz ją w stronę kości łonowej (do przodopochylenia), czy w stronę kości ogonowej (do tyłopochylenia) – pomaga poruszyć górą ciała – tłumaczy ekspertka.

Koci Grzbiet – jak ćwiczyć?

Też czujesz ten „ciężar” na plecach, kiedy siedzisz w pracy? Dzięki ćwiczeniu „Koci Grzbiet” rozluźnisz kręgosłup i mięśnie, otworzysz klatkę piersiową oraz pozytywnie wpłyniesz na pracę mięśni dna miednicy, co jest bardzo ważne dla zdrowia kobiet. Poczujesz się od razu lżej. Jak wykonać ćwiczenie i przynieść sobie ulgę?

  • przetestuj, o ile łatwiej jest spojrzeć w górę i otworzyć delikatnie klatkę piersiową, jeśli przetaczasz swoją miednicę do przodopochylenia;
  • przetestuj, o ile łatwiej jest zgarbić się i rozciągnąć grzbiet oraz przestrzeń między łopatkami, kiedy przetoczysz miednicę do tyłopochylenia i podkulisz ogon.
  • Dla tych, którzy ze względu na specyfikę pracy nie mogą zbyt ostentacyjnie przeciągać się przy biurku – czasem ulgę przynosi już samo przenoszenie ciężaru na krześle pomiędzy lewym-prawym pośladkiem oraz kością łonową-kością ogonową. Takie „przetaczanie się po miednicy” jest jak mini-hawajski-workout-taneczny i pomaga rozluźnić napięte plecki i ukrwić choć trochę twoje zgniecione pośladki.
  • Po ćwiczeniach spróbuj znaleźć jak najbardziej neutralne ułożenie dla swojej miednicy – to pomoże ci przyjąć prawidłową postawę do pracy
    – tłumaczy Tworek.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez joga & psychologia 🧘🏼‍♀️🧠 (@basiatworek_ninjayogi)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Olga Szemley, joga twarzy

Wystarczy 7 minut dziennie, żeby zadbać o skórę twarzy bez botoksu. Olga Szemley mówi, jak to zrobić [WIDEO]

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy wyjdzie ci na zdrowie! „Mięśnie nie kończą się na obojczykach. W twarzy mamy ponad 80 mięśni, warto o nie zadbać” [WIDEO]

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na uda – trening, technika, przykładowe ćwiczenia

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

Mężczyzna ćwiczy na poduszce sensomotorycznej

Ćwiczenia równoważne – przykłady, jak ćwiczyć równowagę

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos

Zastanawiasz się czy zacząć ćwiczyć Pilates? Poznaj 10 powodów, dla których warto

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Najpopularniejsze

Gorąca kąpiel – za i przeciw. Komu nie służy kąpiel w gorącej wodzie?

Paznokcie

Zmiany na paznokciach. O jakich chorobach świadczą?

Twarz kobiety i ręce ze strzykawkami

Mezoterapia igłowa – wskazania, przebieg, efekty, przeciwwskazania

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

Dermatolog o wypryskach w okolicach bikini. Kiedy powinna się zapalić czerwona lampka?

Dlaczego włosy śmierdzą? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Skąd bierze się brzydki zapach włosów? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

W jaki sposób skutecznie pozbyć się pryszczy na brodzie?

W jaki sposób skutecznie pozbyć się pryszczy na brodzie?

Spuchnięte dłonie - przyczyny

Spuchnięte dłonie, czerwone ręce. Dlaczego puchną dłonie?

olej z owocu kokosa

Olej kokosowy na włosy – jak działa i jak do prawidłowo stosować?

Po co mężczyźnie sutki?

Phenoxyethanol – czy jego zawartość w kosmetykach powinna nas niepokoić? Odpowiada kosmetolożka

zielone paznokcie

Zielone paznokcie – czego mogą być objawem?

Karboksyterapia – co to jest, efekty, przeciwwskazania

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Sok z ziemniaka - jego właściwości i zastosowanie

Sok z ziemniaka – jego właściwości i zastosowanie

11 szkodliwych nawyków, które robimy codziennie pod prysznicem