Przejdź do treści

Mięśnie dna miednicy. Po czym poznać, że ich trening jest niepoprawny? Tłumaczy fizjoterapeutka

Kobieta w kostiumie kąpielowymm trzyma papaję
Mięśnie dna miednicy. Po czym poznać, że ich trening jest niepoprawny? Tłumaczy fizjoterapeutka/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Mięśnie dna miednicy to jedne z najważniejszych w organizmie kobiety. Ćwiczone poprawiają funkcje niemalże całego organizmu. Czy jednak można przesadzić z ich treningiem? Tak! I dadzą ci o tym doskonale znać! Co poczujesz? Wyjaśnia fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk, znana w mediach społecznościowych jako Pani Fizjotrener.

Mięśnie dna miednicy podtrzymują narządy jamy brzusznej, pęcherz, narządy rozrodcze, odbyt oraz zapewniają odpowiednie ciśnienie śródbrzuszne i stabilizację kompleksu biodrowo-lędźwiowo-miedniczego. Odpowiadają m.in za trzymanie moczu i kału oraz utrzymywanie w prawidłowej pozycji narządów znajdujących się w miednicy, a także oddziałują na poprawną postawę ciała. Dlatego warto je ćwiczyć, by nie doprowadzić do ich osłabienia. Uwagę tym mięśniom w szczególności powinny poświęcić kobiety po ciąży, ponieważ poród i sama ciąża najbardziej je nadwyrężają. Po czym jednak poznać, że ich trening jest zbyt intensywny lub nieodpowiedni? Wyjaśnia to na swoim profilu fizjoterapeutka Pani Fizjotrener.

Nieodpowiedni trening MDM – po czym poznać?

Po czym poznasz że twój trening dna miednicy jest niepoprawny? Nie dostosowany do potrzeb? Zbyt intensywny? Tak, można przesadzić z ćwiczeniami na dno miednicy – pisze Gosia Włodarczyk i wyjaśnia, na co zwrócić uwagę.

ból w podbrzuszu – jeśli podczas lub po ćwiczeniach czujesz silny ból w podbrzuszu przypominający ból miesiączkowy lub bolą lędźwie – przesadziłaś,

częstsze parcie na pęcherz lub pojawienie się wysiłkowego nietrzymania moczu / zaostrzenie objawów – zwróć uwagę czy poświęcasz dużo uwagi na relaks mięśni,

– czy podczas ćwiczeń czujesz napięcie pośladków, przywodzicieli, zaciskasz zęby lub podnosisz ramiona? Nie rób tego, trenuj krocze.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Po czym poznasz że Twój trening dna miednicy jest niepoprawny? Nie dostosowany do potrzeb? Zbyt intensywny? Tak, można przesadzić z ćwiczeniami na dno miednicy. ?ból w podbrzuszu – jeśli podczas lub po ćwiczeniach czujesz silny ból w podbrzuszu przypominający ból miesiączkowy lub bolą lędźwie – przesadziłaś ? częstsze parcie na pęcherz lub pojawienie się wysiłkowego nietrzymania moczu / zaostrzenie objawów – zwróć uwagę czy poświęcasz dużo uwagi na relaks mięśni ? czy podczas ćwiczeń czujesz napięcie pośladków, przywodzicieli, zaciskasz zęby ? lub podnosisz ramiona? Nie rób tego, trenuj krocze. #treningdnamiednicy #dnomiednicy #miesniednamiednicy #trudnesprawy #miesnieglebokie #treningdlakobiet #cwiczeniadlakobiet #cwiczeniadlamampoporodzie #fizjoterapia #kobietapotrzydziestce

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Beauty, Pityver
Pityver - Zestaw produktów do pielęgnacji skóry z łupieżem pstrym: szampon, płyn, emulsja
249,00 zł
NOWOŚĆ
Beauty, Garisell Eye
Garisell Eye - Krem na worki pod oczami – poprawia napięcie skóry, nawilża i odżywia, 15 ml
149,00 zł
Beauty
Miya Cosmetics My Wonder Balm I Love Me, odżywczy krem do twarzy z olejkiem z róży, 75ml
29,90 zł
Zdrowie intymne i seks, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z SOS PMS, 30 saszetek
139,00 zł
Beauty
OnlyBio Fitosterol, szampon do włosów przetłuszczających się z olejem ze słonecznika, tuba, 200ml
19,00 zł

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta przegląda się w lustrze

Nosisz ciasne spodnie lub ściskasz brzuch gorsetem? To może grozić poważnymi konsekwencjami

Rozejście mięśnia prostego brzucha – jak wygląda rehabilitacja i kiedy się na nią udać? Tłumaczy Pani Fizjotrener

Co osłabia mięśnie dna miednicy? Wymienia Pani Fizjotrener

„Ćwiczmy mięśnie dna miednicy! Zmniejszymy dolegliwości nietrzymania moczu oraz poprawimy jakość naszego życia seksualnego”

Bruzdy nosowo-wargowe – skąd się biorą i jak skutecznie się ich pozbyć?

Karboksyterapia pod oczy – sposób zmarszczki, cienie i opuchliznę

Serum pod oczy – jak wybrać i jak stosować, by przyniosło jak najwięcej korzyści?

„Pojawił się duży obrzęk, siniaki, krwiaki, silny ból, infekcja”. Joanna Kuschill-Dziurda opowiada o powikłaniach po zabiegu „foxy eyes” i mówi, czego powinnyśmy się wystrzegać

„Pojawił się duży obrzęk, siniaki, krwiaki, silny ból, infekcja”. Joanna Kuschill-Dziurda opowiada o powikłaniach po zabiegu „foxy eyes” i mówi, czego powinnyśmy się wystrzegać

Jak rozpoznać kształt twarzy i dobrać do niego fryzurę?

Karnozyna – czym jest, jak działa i kiedy warto po nią sięgnąć?

Olejek ylang ylang – na co go stosować?

Tlenek cynku – jakie są jego właściwości w kosmetyce?

Licówki porcelanowe – czym są, kiedy warto je nałożyć i jak o nie dbać?

Maja Sablewska przyznaje, że przesadziła z poprawianiem urody. Wszystko zmieniły 40. urodziny

Kosmetyki „cruelty free” – jak rozpoznać produkty nietestowane na zwierzętach?

Serum intymne – czy to coś, czego potrzebujesz?

Bisabolol – dlaczego warto włączyć go do codziennej pielęgnacji?

Rozstępy na plecach – przyczyny, leczenie, zapobieganie. Domowe sposoby

Moczenie nóg w soli – jakie są tego korzyści? Jaka sól po przemarznięciu a jak do oczyszczania?

Idzie zima. Powinnyśmy zapuścić włosy łonowe? Odpowiada Aga Szuścik, edukatorka ginekologiczna

Idzie zima. Powinnyśmy zapuścić włosy łonowe? Odpowiada Aga Szuścik, edukatorka ginekologiczna

Nie tylko do leczenia. Właściwości i działanie adenozyny na skórę i włosy

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Rude włosy – komu będą pasować i jak o nie dbać, by były ozdobą?

Rzęsy – jak je malować i jak o nie dbać, by skutecznie chroniły nasze oczy

×