Przejdź do treści

Niedobór witamin widać na skórze. Dietetyk radzi, jak zadbać o odpowiednie odżywienie

Kobieta smarująca twarz kremem w łazience
zdjęcie: iStockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

O skórę należy dbać nie tylko kosmetykami, ale przede wszystkim zdrową dietą. Wszelkie niedobory witamin mogą skutkować licznymi problemami skórnymi, takimi jak: trądzik, suchość, pękające naczynka, podkrążone oczy, zajady i afty. Dietetyk Emilia Cesarek radzi, aby zadbać o odpowiednie odżywienie organizmu, w ten sposób można uniknąć przykrych konsekwencji. 

Naturalne kosmetyki, kremy przeciwzmarszczkowe, olejki to produkty pielęgnacyjne. Jednak aby uchronić naszą skórę przez niechcianymi konsekwencjami, należy zadbać o nią „od wewnątrz”. Pierwsze objawy niedoboru witamin pojawiają się na skórze, we włosach i paznokciach. Jeśli wraz z pożywieniem nie dostarczamy odpowiedniej ilości składników odżywczych, organizm próbując radzić sobie z ich brakiem, pobiera je ze skóry.

Skóra jako pierwsza zdradza, że w naszej diecie brakuje witamin. Zła dieta może prowadzić do wysuszenia skóry, stałych wykwitów, pękających naczynek, a także do chorób, np. anemii.

 

Jeśli widzimy, że skóra jest osłabiona to znak, że najprawdopodobniej brakuje nam pewnych witamin. Z wnętrza organizmu, który jest niedożywiony na poziomie komórkowym, skutki będą widoczne na skórze. Pojawiające się wypryski, suchość skóry, pękające naczynka, tzw. worki pod oczami to symptomy, które mogą się ze sobą połączyć. Jednorazowe pojawienie się nie jest problemem, ale regularne i nawracające może świadczyć również o chorobie, np. anemii. Aby uzupełnić braki witamin, należy "wyciągnąć je" z produktów naturalnych, z żywności.

dietetyk Emilia Cesarek w "Dzień Dobry TVN"

Niedobór witamin: jak uzupełnić?

Zdrowa, zbilansowana dieta jest kluczem do dobrego samopoczucia i lepszego wyglądu. Niedobory witamin można uzupełnić z odpowiedniego pożywienia.

  1. Zajady, pękające usta mogą świadczyć o osłabionej odporności. Uzupełnij dietę o witaminę C i witaminę D
  2. Sucha skóra jest wynikiem odwodnienia organizmu. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie, a także uzupełnienie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, K, E.
  3. Podkrążone oczy mogą świadczyć o problemach z tarczycą, a także anemią. Warto włączyć w swojej diecie większą ilość cynku i selenu.
  4. Bladość skóry może być spowodowana anemią, lub niedoborem kwasu foliowego.
  5. Pękające naczynka jest często wynikiem osłabionego organizmu. Warto wspomóc się witaminą C.

Produktami, które warto włączyć do swojej diety między innymi są: kasze, rośliny strączkowe, awokado, tłuste ryby, brokuły, papryka i szpinak.

Skorzystaj z naszych przepisów na zdrowe propozycje posiłków.

 

Opracowano na podstawie Dzień Dobry TVN

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Good Aging, Beauty, Verdelab
Verdelab Richevon - Serum przeciwzmarszczkowe do twarzy o bogatym składzie. Nawilża, odżywia. 50 ml
179,00 zł
Beauty
OnlyBio Fitosterol, szampon do włosów przetłuszczających się z olejem ze słonecznika, tuba, 200ml
19,00 zł
Beauty
Miya Cosmetics My Wonder Balm Hello Yellow, nawilżająco-odżywczy krem do twarzy z masłem mango, 75ml
29,90 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z Twoim mikrobiomem, 30 saszetek
139,00 zł
Beauty, Verdelab
Verdelab Acnerose - Zestaw na trądzik różowaty, zawiera 4 produkty do pielęgnacji w ciągu dnia
289,99 zł

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Objawy niedoboru witaminy D widoczne na twojej skórze i włosach

Jak szybko zapuścić paznokcie? Suplementacja, domowe mikstury i zabiegi pielęgnacyjne

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą

Serum z witaminą C – działanie, wskazania i przeciwwskazania do stosowania

Ampułki do twarzy – właściwości i zastosowanie. Czym różnią się ampułki i serum do twarzy?

Przeciwutleniacze – zadanie i znaczenie w pielęgnacji każdego rodzaju skóry

Skóra gotowa na lato. Krem z filtrem to za mało! /fot.Pexels

Skóra gotowa na lato. Krem z filtrem to za mało!

Witamina E na twarz – jak działa witamina młodości i jak poznać, że mamy jej za mało?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Niacynamid – właściwości i zastosowanie witaminy B3 w kosmetologii

Przyczyny i sposoby na suche usta. Jak leczyć zajady i kserostomię?

Witamina C w formie kropli

Witamina C w kosmetyce – właściwości, zastosowanie, przeciwwskazania

Olej musztardowy – właściwości, zastosowanie, cena

Olejek oregano – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Acerola – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Olejek sesa na włosy – właściwości, efekty, jak go stosować?

suplementy WIMIN

WIMIN, czyli suplementacja dla dziewczyn, którym brakuje czasu, by o siebie zadbać. Przetestowałam!

Baby hair – co to jest, sposoby na ujarzmienie

Pantenol – właściwości i zastosowanie na twarz oraz włosy

Olejek z opuncji – właściwości i zastosowanie w kosmetyce

Konturowanie twarzy – jak i czym to robić? Jak wybierać kosmetyki?

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

Biały talerz, osoba trzyma w dłoniach widelec i nóż

Dlaczego nie chudnę? Jak się zmotywować do odchudzania

×