Przejdź do treści

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

Pas neoprenowy - co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Usuwanie blizn – preparaty i dermatologiczne sposoby
Olejek złodziei – skład, przepis i zastosowanie
Olejek macadamia – pochodzenie, właściwości, zastosowanie
Dziewczyna stoi przy krze lodowej
Krioterapia – co to, na co pomaga, przeciwwskazania. Czy może zaszkodzić?
Masaż tantryczny – czym jest, przebieg, efekty, szkolenie

Szukając sposobów na szybsze i bardziej efektywne pozbycie się tkanki tłuszczowej, wiele osób chętnie sięga po akcesoria, które mają ułatwić ten proces. Jednym z nich jest pas neoprenowy. Jego zwolennicy twierdzą, że sprzyja on spalaniu kalorii, zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej i poprawia wygląd skóry. Możesz stosować go na różne części ciała, choć najczęściej spotkasz się z pasem neoprenowym na brzuch. Jak działa pas neoprenowy i czy faktycznie warto go stosować?

Co to jest pas neoprenowy?

Pas neoprenowy to pas wykonany z pianki neoprenowej, która w ostatnich latach chętnie wykorzystywana jest w branży sportowej. Jedną z właściwości neoprenu, obok elastyczności, zwiększania wyporności i ochrony przed promieniowaniem słońca, jest podnoszenie temperatury ciała i zwiększanie jego potliwości. To właśnie ten efekt wykorzystują osoby używające pasów neoprenowych, dodatkowo uciskając wybraną partię ciała.

Pas neoprenowy to jeden z wielu rodzajów pasów wyszczuplających. Jest to grupa urządzeń, które służą modelowaniu sylwetki, przede wszystkim talii. Na rynku znajdziesz kilka rodzajów pasów wyszczuplających. Są to m.in.:

  • pasy wibrujące, których zadaniem jest pobudzenie mięśni do pracy,
  • pasy podnoszące temperaturę ciała, czyli urządzenia z dodatkowym ogrzewaniem,
  • pasy stabilizujące do ćwiczeń, których zadaniem jest usztywnienie kręgosłupa,
  • pasy zwiększające potliwość wybranej części ciała, czyli wyszczuplające pasy neoprenowe.

Warto zauważyć, że pas neoprenowy może być używany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Naturalne jest, że męski pas neoprenowy powinien różnić się rozmiarem od pasa dedykowanego kobiecie, jednak pozostałe jego właściwości niczym się nie różnią.

Kobieta ćwiczy z hula hop

Jak działa neoprenowy pas wyszczuplający?

Zastanawiasz się jak i czy pas neoprenowy działa? Odpowiedź na te pytania zależy od tego, jakie są twoje oczekiwania. Jeśli sądzisz, że po jego założeniu talia wysmukli się bez aktywności fizycznej i zbilansowanej diety – możesz się zawieść. Pas neoprenowy jest bowiem urządzeniem wspomagającym odchudzanie. Nie zastąpi on zatem odpowiednio dobranego treningu i zdrowego odżywiania. Warto jednak regularnie zakładać pas neoprenowy do ćwiczeń, bo dzięki temu zwiększysz ich efektywność.

Noszenie pasa neoprenowego dostarcza twojemu organizmowi więcej ciepła, niż w przypadku wykonywania jakichkolwiek aktywności bez niego. To powoduje przyspieszenie metabolizmu, a w konsekwencji szybszą utratę tkanki tłuszczowej. Jego przeciwnicy twierdzą jednak, że ilość wydzielanego potu nie decyduje o efektywności treningu i nie przekłada się na przyspieszenie spalania tłuszczu. Mimo to nie negują oni używania pasa, ale wskazują na jego inne działanie.

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Pas neoprenowy – czy warto go stosować?

Wśród korzyści stosowania pasa neoprenowego wymienia się:

  • zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej,
  • przyspieszenie metabolizmu,
  • kształtowanie mięśni brzucha, ud, ramion – w zależności od miejsca noszenia pasa,
  • poprawę jędrności i sprężystości skóry, a ponadto niektórzy wskazują również na ograniczanie cellulitu,
  • oczyszczanie skóry z toksyn poprzez zwiększenie potliwości,
  • poprawę ukrwienia i dotlenienia tkanek,
  • w przypadku stosowania pasa neoprenowego na brzuch wspiera on także odcinek lędźwiowy podczas ćwiczeń,
  • przyspieszenie gojenia ran pooperacyjnych,
  • zapobieganie wyziębianiu pleców oraz nerek podczas uprawiania sportów zimowych lub jazdy motocyklem – warto wówczas wybrać szeroki pas neoprenowy.

Jaki pas neoprenowy wybrać?

Wybierając pas neoprenowy, warto zwrócić uwagę na kilka elementów.

Rodzaj i rozmiar

Na rynku dostępne są męskie i damskie pasy neoprenowe. Poza kolorystyką, różnią się one jedynie rozmiarem. Ważne, aby pas dobrać do swojej sylwetki, bo tylko wtedy jego stosowanie przyniesie zamierzone efekty. Zastanów się więc, na jaką część ciała będziesz zakładać pas neoprenowy – na uda, brzuch, a może ramiona. Dostępne są także modele z regulacją rozmiaru.

Zapięcie

Pasy neoprenowe mogą być zapinane na rzep lub zamek błyskawiczny. Wybór zależy od twoich preferencji. Jeśli na przykład wybierasz pas na brzuch do biegania warto zastanowić się, która forma zapięcia będzie dla ciebie podczas takiej aktywności bardziej komfortowa.

Cena

Choć zasada „im droższe, tym lepsze” nie zawsze sprawdza się w życiu, w przypadku wyboru pasa neoprenowego cena ma znaczenie. Produkty z wyższej półki charakteryzują się większą trwałością, lepszą jakością wykonania i tym samym posłużą ci dłużej.

Kobieta mierzy obwód w talii

Pas neoprenowy – opinie

Opinie na temat stosowania pasów neoprenowych są w większości pozytywne. Ich sceptycy podkreślają jedynie, że używanie pasów nie jest skutecznym sposobem na odchudzanie, a są to jedynie produkty, które mają ci w tym pomóc. Zwracają oni także szczególną uwagę na to, że istnieją przeciwwskazania do noszenia pasa neoprenowego, o których potencjalni użytkownicy często zapominają.

Stosowania pasów wyszczuplających, w tym neoprenowego nie zaleca się:

  • kobietom w ciąży,
  • osobom z rozrusznikiem lub zastawką serca.

Pas neoprenowy na noc

Warto także podkreślić, że zakładanie pasa neoprenowego na noc lub na kilka godzin dziennie nie jest dobrym pomysłem. Zaleca się bowiem jego noszenie maksymalnie 30 minut dziennie, poza aktywnością.


Źródła:

  1. R. Berman, Sprawny metabolizm dla bystrzaków, Helion, 2017.
  2. E. Kucharska, Poprawa zdrowia poprzez prawidłowe żywienie i aktywność fizyczną, Gdańsk, 2017.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Liposukcja brzucha – rodzaje, przebieg, przeciwwskazania

Kolczyk w pępku – rodzaje, pielęgnacja rany, gojenie

Masaż sportowy – wskazania, rodzaje, techniki, kurs

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy rzeczywiście pomaga na lwią zmarszczkę? Uważaj, możesz popełniać błąd [WIDEO]

Olga Szemley, joga twarzy

Jak spać, żeby nie mieć zmarszczek? Radzi joginka twarzy Olga Szemley [WIDEO]

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Olga Szemley, joga twarzy

Wystarczy 7 minut dziennie, żeby zadbać o skórę twarzy bez botoksu. Olga Szemley mówi, jak to zrobić [WIDEO]

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy wyjdzie ci na zdrowie! „Mięśnie nie kończą się na obojczykach. W twarzy mamy ponad 80 mięśni, warto o nie zadbać” [WIDEO]

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Maffashion pokazuje brzuch po porodzie

Maffasion o swoim brzuchu tydzień po porodzie: Nie mam kompleksu swojego ciała. To ciało urodziło małego człowieka. To jest moc!

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Kobieta przegląda się w lustrze

Nosisz ciasne spodnie lub ściskasz brzuch gorsetem? To może grozić poważnymi konsekwencjami

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na uda – trening, technika, przykładowe ćwiczenia

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

Trening biegowy wytrzymałościowy

Trening biegowy na 5 km. Jak zwiększyć wytrzymałość biegową?

Najpopularniejsze

Gorąca kąpiel – za i przeciw. Komu nie służy kąpiel w gorącej wodzie?

Paznokcie

Zmiany na paznokciach. O jakich chorobach świadczą?

Dlaczego włosy śmierdzą? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Skąd bierze się brzydki zapach włosów? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

zielone paznokcie

Zielone paznokcie – czego mogą być objawem?

Kriolipoliza – efekty, cena, przeciwwskazania, czy warto

Dermatolog o wypryskach w okolicach bikini. Kiedy powinna się zapalić czerwona lampka?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Powikłania po botoksie / unsplash

Powikłania po botoksie? Zdarzają się. Dr Marta Roth wyjaśnia

Po co mężczyźnie sutki?

„Ćwiczmy mięśnie dna miednicy! Zmniejszymy dolegliwości nietrzymania moczu oraz poprawimy jakość naszego życia seksualnego”

Jaki rodzaj masażu wybrać?

Ochota na masaż? Sprawdź jaki rodzaj masażu wybrać

Spuchnięte dłonie - przyczyny

Spuchnięte dłonie, czerwone ręce. Dlaczego puchną dłonie?

Sok z ziemniaka - jego właściwości i zastosowanie

Sok z ziemniaka – jego właściwości i zastosowanie

Wypadają ci włosy, łamią się, są suche lub rosną tam, gdzie nie powinny? Zobacz, co włosy mówią o twoim zdrowiu

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

Swędzi cię głowa, masz łupież lub wiecznie tłuste włosy? W HelloNoShame o „wstydliwych” przypadłościach związanych z włosami rozmawiamy z trycholog Magdaleną Kanią