Przejdź do treści

„Dopasowany – taki powinien być dobry kosmetyk”. Kwestionariusz urodowy: Ministerstwo Dobrego Mydła

Ula i Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła
Ula i Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Agnieszka Pocztarska
Efekt „wow” bywa złudny. Na jakie składniki kosmetyków lepiej uważać? Podpowiada Agnieszka Pocztarska [WIDEO]
Częste mycie skraca życie? W czasie pandemii wiele osób zaczęło kierować się tą zasadą
Częste mycie skraca życie? W czasie pandemii wiele osób zaczęło kierować się tą zasadą
Szare mydło – co to za kosmetyk, właściwości, zastosowanie
probiotyki w kosmetykach
Czy probiotyki w kosmetykach działają? Jaki wpływ mają na skórę?
Dziegieć – zastosowanie, rodzaje i właściwości

Wyznają uwielbienie dla świętego spokoju, ciężkiej pracy i nieoceniania ludzi zbyt surowo. Mają 20 i 30, czyli razem 50 lat i ich zdaniem to dobry wiek, żeby zacząć w życiu robić to, co się lubi i potrafi. One potrafią robić mydło. Uważają, że dobre mydło w domu to podstawa. W szczecińskiej pracowni przygotowują naturalne mydło według zasad tradycyjnego rzemiosła mydlarskiego i mają nadzieję, że to dopiero początek historii. Mowa o Ani i Uli, założycielkach polskiej marki kosmetyków naturalnych – Ministerstwo Dobrego Mydła. Sprawdźcie, jak siostry Bieluń odpowiedziały na pytania z naszego Kwestionariusza Urodowego.

Marta Dragan: Jesteśmy dumne, że nasza marka…

Ania i Ula Bieluń: Rozwija się powoli, ale w sposób rzetelny i zrównoważony. Mamy mało wdrożeń, ale staramy się wypuszczać na rynek tylko produkty mocno dopracowane, najwyższej jakości, za które nie musimy się później wstydzić. Nie mamy w swoim asortymencie produktów słabszych, zapychaczy, nieciekawych efemeryd. Od backstage mnóstwo czasu poświęcamy budowaniu mocnych struktur, porządkowaniu procesów, ulepszaniu standardów. Nie rozwijamy sprzedaży, dopóki nie czujemy, że nie obniżymy przez to jakości produktów lub obsługi.

Dzięki naszej marce nauczyłyśmy się, że Polki…

są niezwykłymi kobietami. Nasz kraj jest kosmetycznym ewenementem na skalę świata. Polki kochają i kupują marki rodzime, są mądre i oczytane, umieją sprawdzać etykiety i szukać tego, co dla nich najlepsze. Są krytyczne i wymagające, ale również cierpliwe i zaangażowane. Nie głupieją na widok kolorowych opakowań – chcą dobrej jakości w dobrej cenie.

Ania i Ula Bieluń

Ania i Ula Bieluń / Archiwum prywatne

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy

Robić wszystko tak, aby nie bać się i nie wstydzić. Kiedy udaje nam się prowadzić projekty w sposób zorganizowany, czujemy spokój i dumę. Rzetelność i przyzwoitość bywają trudniejsze niż bezczelność, gwałtowność i niedokładność, ale na dłuższą metę lepiej się śpi pracując w tym pierwszym modelu. Staramy się otaczać ludźmi podzielającymi nasze ideały i to wszystko buduje naprawdę dobre życie.

Kiedy myślimy o naszej klientce…

to widzimy osobę otwartą, świadomą, poszukującą. Wymagającą, ale cierpliwą. Gotową do tego, by nieustannie uczyć się i eksperymentować, ale wierną swoim ukochanym markom.

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE

Kobiecość to dla nas…

obraz naszych klientek i naszych codziennych, mieniących się milionami spotkań z nimi. Każda jest inna, szczególna i wyjątkowa a kobiecość to coś, co łączy nas wszystkie. Definicja kobiecości spina klamrą delikatność i siłę, wrażliwość i determinację, fantazję i codzienną, drobną krzątaninę. Bardzo lubimy kobiety we wszystkich ich odcieniach, czujemy mocny girl empowerment i marzymy o tym, żeby każda kobieta na świecie mogła być wolna, bezpieczna i niezależna.

Zdrowy kosmetyk to dla nas…

zdefiniowanie zdrowego kosmetyku to trudne zadanie. Podobnie jak w kwestii zdrowego żywienia liczą się indywidualne potrzeby i preferencje w związku z czym nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na to pytanie. Można powiedzieć natomiast, że dobry kosmetyk to ten, który został prawidłowo dobrany do aktualnych potrzeb skóry. Dokonując takiego wyboru, bierzemy pod uwagę nasz wiek i stan zdrowia, ale także typ cery, jej ewentualne problemy, styl życia, ale także porę roku czy warunki, w których przebywamy. Inny krem wybierze młoda, aktywna dziewczyna wybierająca się w górską wyprawę zimową a zupełnie inny dojrzała pani o cerze suchej, pracująca w klimatyzowanym biurze. Kuszącym byłoby powiedzieć, że zdrowy kosmetyk to kosmetyk naturalny czy ten o krótkim składzie, ale to nie musi być prawda. Dopasowany – taki powinien być dobry kosmetyk.

Kosmetyk, z którego jesteśmy szczególnie dumne

To zdecydowanie nasza najnowsza premiera – serum „Róża-malina”. Łączy ono w sobie lekkość i skuteczność witaminowej bomby, maksymalnie odżywia i urzeka słodkim, relaksującym zapachem. Rewelacyjnie wypadła w badaniach aparaturowych i w testach konsumenckich, z czego jesteśmy dumne tym bardziej, że prace nad tym produktem trwały prawie 2 lata. Patrzymy jak serum zdobywa kolejne nagrody, podbija internet i mamy ochotę skakać z radości.

Serum Róża-Malina Ministerstwo Dobrego Mydła

Serum Róża-Malina Ministerstwo Dobrego Mydła / Instagram.com

Produkt, który uwielbiają nasze klientki

To serum do twarzy Róża Malina oraz Peeling śliwkowy. To klienci poprowadzili nas w stronę pielęgnacji, później pielęgnacji twarzy, a teraz uruchomili w nas proces recepturowania pierwszego szamponu. To klienci domagali się kosmetyku anty-aging i tak powstało bestsellerowe serum Róża Malina. To klienci prosili o peeling i po długich pracach otrzymali nasz śliwkowy hit.

W designie naszych opakowań lubimy

prostotę i ekologię. Nic tak nie cieszy, jak zdjęcia od klientów, na których słoik po peelingu zamienia się w pojemniczek na biżuterię a słoiczek po maśle shea w świecznik. Z tego miejsca chciałyśmy podziękować Łukaszowi z Paris&Henzel Studio, który przełożył nasz minimalizm na szatę graficzną Ministerstwa Dobrego Mydła.

Konkurencja, którą szanujemy i śledzimy na rynku

Uwielbiamy naszą konkurencję! Kupujemy i wymieniamy się kosmetykami z przyjaciółmi z branży, często przywozimy kosmetyki z zagranicy, testujemy na sobie różne nowinki. Jesteśmy bardzo ciekawe wszystkiego co nowe, z przyjemnością też dzielimy się naszymi doświadczeniami na branżowych spotkaniach przy kawie. Na co dzień współpracujemy z Asią Hołuj z firmy IOSSI, bardzo lubimy nuty zapachowe Hagi i Mokosh czy kremy od Lusha i Szmaragdowych Żuków. W mydlanej konkurencji zdecydowanie podobają nam się projekty chłopaków z Purite, są zupełnie inne od naszych ale bardzo ciekawe i estetyczne.

Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła

Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne

Ula z Ministerstwa Dobrego Mydła

Ula z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne


Ministerstwo Dobrego Mydła – to mała, rodzinna manufaktura z Kamienia Pomorskiego, założona przez siostry Anię i Ulę Bieluń. „Dobre surowce, dobre rzemiosło i ciężka praca” – tak brzmiał ich plan na sukces i właśnie w myśl tej zasady od kilku lat spod rąk sióstr Bieluń powstają naturalne, obłędnie pachnące mydła, nawilżające balsamy, aromatyczne peelingi, kosmetyki do pielęgnacji twarzy i włosów. Pomysł wziął się z chęci posiadania produktów, których nie mogły znaleźć. Pierwsze eksperymenty poczyniły w kuchni w rodzinnym domu. Dziś mają już profesjonalną pracownię, a ich marka Ministerstwo Dobrego Mydła jest hitem na rynku eko kosmetyków. 


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Paleta cieni do oczu

Jak czytać etykiety kosmetyków? Radzą eksperci z „Czytamy Etykiety”

Paznokcie hybrydowe – czy są bezpieczne? Jak je zrobić?

olejek marchewkowy, macerat z marchwi

Olejek marchewkowy – bomba witamin na twarz i włosy. Nawilża, dodaje blasku, a nawet… zastępuje opalanie

Agnieszka Zielińska

Skin ekspert: mamy obsesję na punkcie głębokiego oczyszczania skóry twarzy. Czego absolutnie nie robić? [WIDEO]

Agnieszka Zielińska

Jak zadbać o skórę? Wystarczy przestrzegać kilku ważnych zasad. Rozmowa z Agnieszką Zielińską [WIDEO]

zima

Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić

Agnieszka Zielińska

Pielęgnacja skóry – rób to dobrze! Skin ekspert Agnieszka Zielińska wylicza największe błędy, które popełniamy [WIDEO]

aceton, paznokcie

Aceton – czy jest szkodliwy? Jak działa na paznokcie i organizm?

Agnieszka Zielińska

Demakijaż oczu. Skin ekspert Agnieszka Zielińska wylicza największe błędy, które popełniamy [WIDEO]

Kosmetyki Gamarde, Nabea

Świąteczne prezentowniki z naturalnymi kosmetykami. Rozpieść bliskich (lub siebie) naturalnie

Kosmetyki Gamarde, Nabea

Świąteczne prezenty do codziennej pielęgnacji. Podaruj bliskim porcję zdrowia dla ich skóry

Olejek

Jakich kosmetyków ze sobą nie łączyć, by nie podrażnić skóry? Wyjaśnia dermatolożka z Dermatolook

Agnieszka Zielińska

Na co nabierają nas producenci kosmetyków? Mówi skin ekspert Agnieszka Zielińska [WIDEO]

Drinki z kwasem hialuronowym pod lupą/ Unsplash

Drinki z kwasem hialuronowym – wystarczy wypić małą buteleczkę dziennie, by zachować młodość? Sprawdzamy!

Agnieszka Zielińska

Zawód: skin ekspert. To nie tylko pielęgnacja skóry, ale też dużo emocji. „Często w ruch idą chusteczki” [WIDEO]

Jak dbać o ręce podrażnione ciągłą dezynfekcją? Dermatolożki podpowiadają

Dominika Szczechowicz

„Zaobserwowałam, że Japonki ‘podejrzanie’ dobrze wyglądają”. Dominika Szczechowicz o japońskich masażach i „terapii twarzy”

Iwona Rubin i Anna Flis

„Urodę daje nam nie tylko ciało, ale przede wszystkim pozytywna energia”. Iwona Rubin i Anna Flis, twórczynie przestrzeni Nabea, opowiadają o filozofii swojej firmy

Lipoza iniekcyjna - zabieg

Lipoza iniekcyjna – co to, efekty, przeciwwskazania

Sól epsom, czyli inaczej sól gorzka – naturalny środek wpływający na stan ciała (i ducha)

cienie pod oczami

Worki pod oczami – przyczyny. Jak pozbyć się worków pod oczami?

10 błędów w pielęgnacji, które codziennie popełniamy

Codziennie masz ”bad hair day”? Czas przyjrzeć się pielęgnacji. Nie popełniasz błędów?

zapuszczanie brwi

Jak zapuścić brwi? Poznaj sprawdzone sposoby kosmetolożki

Najpopularniejsze

Gorąca kąpiel – za i przeciw. Komu nie służy kąpiel w gorącej wodzie?

Paznokcie

Zmiany na paznokciach. O jakich chorobach świadczą?

Dlaczego włosy śmierdzą? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Skąd bierze się brzydki zapach włosów? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny

Spuchnięte dłonie - przyczyny

Spuchnięte dłonie, czerwone ręce. Dlaczego puchną dłonie?

Dermatolog o wypryskach w okolicach bikini. Kiedy powinna się zapalić czerwona lampka?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

zielone paznokcie

Zielone paznokcie – czego mogą być objawem?

Po co mężczyźnie sutki?

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

Lipodemia — sprawdź, czym jest choroba grubych nóg, jakie ma objawy i jak się ją leczy

Lipodemia – co to jest, przyczyny, objawy i leczenie

Powikłania po botoksie / unsplash

Powikłania po botoksie? Zdarzają się. Dr Marta Roth wyjaśnia

Kriolipoliza – efekty, cena, przeciwwskazania, czy warto

Karboksyterapia – co to jest, efekty, przeciwwskazania

„Ćwiczmy mięśnie dna miednicy! Zmniejszymy dolegliwości nietrzymania moczu oraz poprawimy jakość naszego życia seksualnego”

Sok z ziemniaka - jego właściwości i zastosowanie

Sok z ziemniaka – jego właściwości i zastosowanie

Joanna Michalska, dziewczyna z siwymi włosami

„Siwe włosy są fantastyczne, wręcz ekstrawaganckie”. Joanna w wieku 39 lat, po 20 latach farbowania, wróciła do naturalnego – siwego koloru włosów